2016. június 12., vasárnap

Aschau im Chiemgau, SzG3


Mint azt már korábban írtam, többször jártam mostanában München környékén munka ügyben. Az egyik alkalommal úgy döntöttem, hogy a szokásos úti pihenő egyikét ebben a faluban tartom. Nincs messze (kb 4 km) a Salzburg-München autópályától. Kellemes kis városka, nagyon szép környékkel. A községtől délre egy magányos dombon található Hohenaschau vára. Sajnos éppen valami nyári játékokra készültek benn, így még a feljáró is le volt zárva, felmenni sem tudtunk, hogy legalább kívülről le tudjuk fényképezni. Így maradt a fényképezés a domb aljáról. Pedig az egyik legszebb kastély lett volna, amit eddig láttam (volna). Maga a község az Alpok északi oldalán fekszik, ettől kezdve emelkednek a hegyek a déli irányba. A várdomb alatt húzódó út másik oldalán indult fel a hegyekbe egy kis kabinos felvonó, nem igazán láttam, hogy valaki is ült volna a kabinokban, mégis folyamatosan közlekedett. Ahogy sétálgattunk a várhegy körül, egy igen szép és tiszta vizű patakra is bukkantunk. Ez később belefolyik a községen átvezető Prien nevű folyócskába, amely a Chiemsee tóba folyik
Egy teljesen más ok miatt is ide jöttem úti pihenőt tartani, az az volt, hogy az itteni EDEKA-ban kaptam olyan 400 gr-os ételkonzerveket, amelyeket kizárólag csak itt voltak megvásárolhatóak (FELIX márka nevűek). Itt erre azért egy kicsit kitérnék. Nekem ez mindig is az egyik bánatom volt, hogy azokat a konzerveket (amiknek semmi köze nincs a zacskós levesekhez), miért nem lehet Mo-on megvásárolni. Velem igazán nem tolnak ki - legalább is amíg tudok Németország és Ausztria felé menni - hogy ezeket megvegyem. Miután tudom, hogy ezek milyen minőségűek, tudom, hogy mit vesztünk ezzel. Nincs mindig ideje főzni az embernek, ezért jó ha be tud ugrani a spejzba és egy ilyen konzervet le tud kapni a polcról (nekem most kb 50 különféle leves és ún. egytál étel konzervem van bespájzolva). Írtam minden nagyobb élelmiszerláncnak, az eredmény a nagy nulla. Állandóan azt írják, hogy Ők mindent megtesznek a választék bővítése érdekében, hát nem.
P.s. Most végre tudtam szép képeket készíteni a Chiemsse-ről is, azokból is felteszek néhányat.

1. kiegészítés:

időközben ismét el tudtam jönni ide és a városka több pontját meg tudtam nézni, tényleg nagyon szép. Sajnos a várat még mindig tatarozzák, a kabinos felvonó alsó állomásán pedig parkolási díjat szednek (csak az állomást és a kabinokat akartam lefényképezni), így ott nem bővült a fénykép állomány.

Vissza a főoldalra (katalógus)

 Hohenaschau
  Hohenaschau
  Hohenaschau
  Hohenaschau
 Hohenaschau
  Hohenaschau
 a kabinos felvonó
a Hammerbach Aschauban
 Chiemsee
 Chiemsee
 Chiemsee
 Chiemsee
Chiemsee

   - 1. kiegészítés:
Aschau
Aschau
a Prien folyó
Aschau, a Residenz (most hotel)
Aschau, a Residenz (most hotel)
Aschau, a Residenz (most hotel)
Aschau, a Residenz (most hotel)
Aschau
Hohenaschau
Hohenaschau
Hohenaschau
Hohenaschau

Vissza a főoldalra (katalógus)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése